Login

500 nye nyhedsbrevs-abonnenter på 72 timer

kreativ forretningsudvikling opbyg dit brand Mar 05, 2021

Nu vil jeg gerne give dig 7 email optin tricks, som bør sikre dig, at din lead magnet får samme mængde opmærksomhed, som min gjorde. Dertil skulle den gerne skabe en masse nye tilmeldinger til dit nyhedsbrev.

1. Brug story telling

Når du skriver dit indhold, så prøv om du ikke kan finde på en sjov vinkel, så det bliver lidt undeholdende uden, at det bliver useriøst. Muskelraketten bliver hurtigt en sjov og let læselig historie om kosttilskud.

Jeg starter oplevelsen med en visualisering omkring denne 6-trins muskelraket og bruger efterfølgende overskrifter til de respektive kosttilskud, som faktisk passer på funktionen, som det har i kroppen – groft sagt. Det er eksempelvis overskrifter som:

  • Protein er selve stålet i din muskelraket
  • Kulhydrat er brændstoffet på raketten
  • Kreatin er rakettens reservetank
  • Beta-alanine holder motoren kold, så den holder endnu længere

Nu har jeg selv produceret muskelraketten, men nogle andre, som også har benyttet sig af rummet som inspiration til story telling, er de meget kompetente mennesker ovre fra spacey.dk, som bruger mange sjove metaforer og specielle termer, som gør, at man husker deres univers. Vendinger som “Rocketstar”, “Bygge raketter”, “Digital lift off!” og mange andre gør dels deres side unik, men også mindeværdig… man husker det!

Så gør dig selv en tjeneste og udtænk en måde, hvorpå du kan bruge story telling aktivt i din fremstilling. Som Jonathan Gotshall så fint har sagt: “We are, as a species, addicted to stories. Even whey the body goes to sleep, the mind stay up all night telling itself stories.”.

Fortæl historier med din markedsføring

2. Få ekspertfeedback

Det er en rigtig god idé at få nogle dygtige mennesker inden for din niche til at give dig feedback på din lead magnet. Dels får du super god feedback, men en anden fordel er også, at disse menensker så har set guiden før, at den bliver udgivet, og derfor ikke behøver at opt-in for faktisk at se den. Det øger derfor også chancen for, at en influencer i din industri faktisk deler din lead magnet. Dertil kan du passende spørge disse eksperter og måske få nogle gode udtalelser omkring din guide/liste eller whatever, som du har lavet – antaget, at det du har lavet, er godt.

Ekspert hjælp

Nu er jeg så heldig, at jeg har et godt netværk i fitness industrien, men hvis du ikke har det, så skal du ikke være nervøs for at skrive til nye mennesker. Du har trods alt noget velskrevet og lækkert at præsentere for dem – en genial mulighed for at lære nye og spændende mennesker at kende.

Du er selvfølgelig en gentleman og kvitterer både med link fra din .pdf fil og fra landingssiden, så regnskabet står bare nogenlunde lige.

3. Flotte sociale visninger

Ligner det lort, når folk deler dine ting? Vi tæller år 2014 nu, og det burde ikke være så svært at producere et par thumbnails til social brug.

Du kan inde i WordPress SEO by Yoast, et plugin du sikker i forvejen bruger, vælge et unikt billede, titel og tekst til brug på Facebook og Google+. Det bør du gøre for at sikre en flot præsentation af dit indhold, når folk alligevel har gjort sig ulejligheden af at dele det – på den måde får du mest valuta for dine delinger.

Sociale visninger i WordPress SEO by Yoast

Min målgruppe på Facebook er mere løsningssøgende mænd, hvorimod jeg på Google+ forsøger mig at skabe forbindelse til mere velovervejede mennesker (bilder jeg mig selv ind i hvert fald). Derfor bruger jeg ikke de samme titler og heller ikke de samme billeder.

Jeg har mere fokus på det evidensbaserede aspekt på Google+ og noget mere eye catching og sælgende på Facebook. Hvorvidt det er 100% korrekt at gribe det an på den måde, skal jeg ikke gøre mig klog på, men det virker i hvert fald.

Tænk over, hvem du forsøger at henvende dig til på de forskellige medier og tilpas dine titler og billeder, så du får en optimal respons.

4. Udnyt dine delingsknapper

Det er i forvejen svært at få mange delinger i Danmark, men hvis du ikke engang gør det let for dem, som faktisk ønsker at dele dit indhold, så er du på dybt vand.

Skab fokus omkring dine sociale knapper og undgå for meget støj. Hvis du har lavet noget lækkert og brugtbart, så bør det blive delt på sociale medier, ellers har det måske ikke været godt nok.

Herunder kan du se de sociale knapper fra Muskelrakettens landingsside, som bliver leverat af pluginnet Shareaholic. Det er nogle pæne minimalistiske knapper, og samtidig er Shareaholic et intelligent plugin, som blandt andet kun viser de mest brugte knapper på mobile enheder (så det fylder mindre), og samtidig kun viser count, når det faktisk er værd at vise.

Social delinger

Du behøver ikke at bruge Shareaholic, men jeg vil anbefale, at du ikke viser antallet af delinger med mindre, at det er værd at vise. Så hvis det er et meget lavt antal, så behøver du ikke at prale af det for at sige det, som det er.

5. Flere konverteringer

Brug double optin
Jeg er fan af Leadpages, og jeg har over tid erfaret, at deres software virker. Derfor vil jeg naturligvis også anbefale dig at bruge deres software (jeg er ikke affiliate). Som du så højere oppe på siden, så konverterede 85% af alle, som klikkede på min knap, hvilket jeg anser som værende ret højt. Det betød altså også, at næsten 50% af den trafik, som jeg fik til siden i de første 48 timer, tilmeldte sig mit nyhedsbrev.

Lav et flot cover
6 Trins Muskelraket CoverNår vi nu taler om konverteringsrate, så har jeg personligt studeret, at simple landing pages med en klar overskrift og kort tekst fungerer bedst. Desuden er det ret vigtigt, at du bruger en halv time på at producere et pænt cover til din guide/liste mv., for det er den visualisering, som skal hjælpe med at sælge produktet i sidste ende.

Tip: Du kan meget let lave et pænt 3D lignende cover ved blot at lave en flad forside. Bagefter tilføjer du bare en mørkere farve og gør den lidt “skæv” i det program, som du nu benytter – det skaber effekten af en bog, som du kan se på mit cover til højre. Du kan også købe diverse e-book mock-ups på Graphic River, men jeg synes nu, at det fungerer fint med min gratis løsning.

Tilføj dine udtalelser
Det er efterhånden rimelig veldokumenteret, at positive udtalelser generelt set hæver din landing sides konverteringsrate. Derfor bør du også bruge de udtalelser, som du har fået både til at skabe autoritet i begyndelsen af guiden, men også til at promovere din nye lækre lead magnet.

Som tidligere nævnt giver det dig samtidig en fin mulighed for at give lidt kredit via et link til de mennesker, som har været så venlige at skrive en udtalelse til dig.

6. Promover din lead magnet i din sidebar

Du har brugt lang tid på at lave et godt stykke arbejde. Nu skal du også tjene din investering hjem igen. Derfor bør du også promovere dette stykke arbejde via din sidebar på din blog.

Sidebar email optin tricksTil højre kan du se hvordan jeg har grebet det an.

Samtidig har jeg på min blog meget fokus på tilmeldninger til mit nyhedsbrev, og derfor giver det også super god mening at have min lead magnet til at følge læseren med ned på siden. Til det bruger jeg pluginnet Q2W3 Fixed Widget, som let og problemfrit får nogle af dine widgets til at være sticky, altså følge med hele vejen ned.

Herunder kan du se indstillingerne, som jeg har fundet til at virke bedst. Sidebaren følger flydende og smukt med ved en refresh interval på 1500 milliseconds, og afstanden til toppen (25 px) får designet til at flukte korrekt, så min OECD ikke går helt amok.

Indstillinger for Fixed Widget Q2W3

Tip: Jeg har efterfølgende testet, om det virkede bedst at præsentere folk med den pop-up agtige optin form direkte, når de klikkede på billedet i sidebaren, eller om det var bedst at sende dem videre til min landing page. Jeg erfarede, at det konverterer bedst at sende folk videre til din landing page – sandsynligvis, fordi de får for lidt information fra sidebaren til, at det virker tiltrækkende.

7. Find relevante indlæg

Det er klart, at du ikke kan bruge din nye lead magnet i alle dine indlæg, når du i forvejen har det i din sidebar, men i dine emne relevante indlæg, synes jeg, at det giver super god mening. Min guide handler jo eksempelvis om veldokumenterede kosttilskud. Så det vil da absolut være en relevant ressource for folk, som har fundet frem til et af mine indlæg om kosttilskud.

Jeg har blandt andet skrevet et indlæg om BCAA, hvor jeg har tilføjet en såkaldt content upgrade for folk, som vil have mere indhold. Sådan her ser det ud i praksis:

Kontekstuelle optin tilbud

Der er næsten altid en bedre konvertering fra disse kontekstuelle optin tilbud frem for dit billede i sidebaren – det skal jo udnyttes. Så tilføj en optin mulighed direkte fra dine emne relevante indlæg og få flere tilmeldinger. Du skal dog ikke forvente, at folk leder efter en mulighed for at tilmelde sig dit nyhedsbrev, så du bør fremhæve “tilbuddet” på en måde. Jeg har valgt at placere “opt-in tilbuddet” i en grøn alert box for at fange læserens opmærksomhed.

Hvordan konverterer disse content upgrades? Mine erfaringer fortæller mig, at 20-40% af dem som klikker på linket tilmelder sig dit nyhedsbrev for at få din bonus. Hvad gør forskellen? Når jeg studerer mine konverteringsrater, så er der en tydelig difference imellem de indlæg, som jeg kvalificerer som gode og dårlige på trods af samme lead magnet, så skriv godt indhold, så er der også flere, som vil have mere – its that simple.

Hvis du vil læse mere om indlægsspecifikke lead magnets, så kan jeg varmt anbefale dig dette indlæg fra Bryan Harris på Videofruist. Han viser dig 11 måder, hvorpå du kan lave kontekstuelle lead magnet / optin tilbud (så er det coin phrased, hah).

Bonus trick: Social deling via hyperlink

Nogle af dine læsere vil måske gerne dele din guide allerede før, at de har læst den, fordi de ved, at du laver kvalitetsindhold. Nogle vil måske gå tilbage til din landing page og bruge de sociale knapper til at dele dit indhold, men mange vil være mest tilbøjelige til at dele din lead magnet lige, når de har læst den.

Du kan faktisk indsætte en knap til deling direkte i din guide via et hyperlink.

Hvordan gør man?

Hvis jeg eksempelvis skulle gøre det for dette indlæg, så ville jeg skrive denne simple kommando www.facebook.com/sharer.php?u= foran den url, som jeg ønsker skal deles på Facebook. Når man klikker på linket, går den automatisk ind og tilføjer linket til et opslag. Jo lettere du gør det for folk at dele dit indhold, jo større chance er der for, at de faktisk gør det.

For dette indlæg (ja, det du læser lige nu) ville det for eksempel være www.facebook.com/sharer.php?u=https://www.antphilosophy.com/7-effektive-email-optin-tricks-faa-500-optins-paa-48-timer/ for at lave et hyperlink til deling på facebook, og hvis du er mere Google+ typen, så kan du bruge https://plus.google.com/share?url=https://www.antphilosophy.com/7-effektive-email-optin-tricks-faa-500-optins-paa-48-timer/.

Det er et meget simpelt trick, men det gør det let, at indsætte muligheden for deling i dine lead magnets, giveaways og e-bøger.

Opsummering

Vi er ved at være ved vejs ende, men jeg vil gerne inspirere dig til at begynde på din ultimative lead magnet inden, at jeg runder af.

Det skal siges, at du først skal beslutte dig for, om du overhovedet gider at bruge tiden på at lave en brugbar og lækker lead magnet. Det er ikke nødvendigvis fordelagtigt for  alle, der læser dette indlæg, og derfor kan du måske med fordel bruge din tid andensteds. Når det er sagt, så vil mange kunne få meget ud af denne taktik.

tænk ud af boksenFå en god idé til din lead magnet. Here we go..

Det behøver ikke at være en guide, for der er masser af andre muligheder:

  • Du kunne producere en DIY tutorial med titlen: Drop Gartneren » 5 Overkommelige Have Ændringer Du Helt Selv Kan Klare.
  • Du kunne lave en liste med titlen: 10 Hemmelige Husmor Råd Som Gør Madlavningen Lettere (Nåååre nej.. den har Sasa allerede lavet på Hungry).
  • Du kunne lave en how-to tutorial:  Sådan Opsætter Du Autoreponders Som Virker.
  • Du kunne lave en lækker videoserie: 7 Overraskende Trin til En Succesfuld Social Media Strategi

Fat papir og blyant og brainstorm dine muligheder for at lave en ultimativ lead magnet, som kan fange opmærksomhed i din niche.

Tak fordi du læste så langt

Du har på de ovenstående 3000 ord fået en ret grundig opskrift på, hvordan du laver en succesfuld lead magnet, lancerer den med succes og bruger den til at få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev på din blog. Jeg håber, at du er blevet lidt inspireret og har fået blod på tanden.

Hvad er dit bedste trick til en succesfuld lead magnet?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras sed sapien quam. Sed dapibus est id enim facilisis, at posuere turpis adipiscing. Quisque sit amet dui dui.

Call To Action

Stay connected with news and updates!

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.
Don't worry, your information will not be shared.

We hate SPAM. We will never sell your information, for any reason.